Automoto
SPORTOVI
Automoto

Kineski mopedi - jesu li zaista toliko loši?

Unatrag godinu dana kineski skuteri su preplavili Hrvatsko tržište, iako im je kvaliteta konstantno osporavana. Za Hrvatske mogućnosti ljudi su prepoznali cijenu koja im je učinila mopede puno dostupnijim od europskih renomiranih marki.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)


Europski proizvođači skutera svim silama pokušavaju s tržišta izbaciti i trostruko jeftiniju kinesku konkurenciju. Naime, za 5 000 kuna dobijete skuter koji je dizajnom vrlo blizu najnovijoj europskoj konkurenciji po cijeni od 18 000 kuna i više. 

No što se tiče mehanike, kineski proizvođači koriste znatno jeftiniju tehnologiju. Dok je danas kod Europljana standard vodeno hlađenje i dvostruke disk-kočnice, visoka završna obrada, kod kineskih skutera standard opreme i tehnike određuje upravo cijena. 

Siromašniji su za stražnji disk, većinom imaju zračno hlađenje i manje kvalitetne komponente. Jednostavnija rješenja nikako ne utječu na sigurnost cjeline osim po pitanju perfomansi, koje su osjetno lošije od svih europskih konkurenata. 

Kako Europljani specifično njeguju tehniku i napredak u svakom pogledu, Kinezi svjesni nedostataka manje nabavne cijene, priskočili su rješavanju problema na drugi način. Svoje motore ograničili su na minimalne perfomanse s pretpostavkom da će ih kupovati kupci slabe platežne moći bez previše mogućnosti ili volje za održavanjem. 

Tako njihove mašine imaju većinom do 2 i pol konjske snage, mizernu brzinu kretanja s mjesta, ali postižu zavidnu krajnju brzina, naravno sa skinutom blokadom. Ideja je da mašina bude što trajnija uz minimalna ulaganja. I u tome su uspjeli! Kinezi imaju dugovječne i izdržljive pogonske mašine, većinom su to i najbolji sklopovi kompletnog skutera. 

No, u cijeloj priči tek sada dolazimo do mogućeg problema! Kako većinom na našem tržištu takve skutere kupuju mladi, koji si takav mogu priuštiti, postavlja se pitanje - hoće li takav moped utjecati na njihovu sigurnost u nepredvidivim situacijama.

Proizvođači se kunu da neće, no gledajući na jeftine komponente kao što su slabe kočnice, očajne tvorničke gume, i tvorničko rijetko ulje u amortizerima, mogu već u startu izazvati polemike kad se uspoređuju s europskim mopedima.
No, glava se brzo ohladi po pitanju cijene pa se ljudi masovno odlučuju za kupnju takvih jeftinih skutera.

U osnovi, nema razloga za zabrinutost ako vozaču nije prioritet sportska vožnja i brzo kretanje kroz gradsku vrevu, već ekonomična i normalna vožnja. 

No, kako to uvijek biva, u priču možemo uključiti i onaj poznati ljudski faktor, tako da je već u startu cijela stvar oko sigurnosti relativna. 

Što ako?
No, kako je na hrvatskom tržištu već prodan velik broj kineskih kopija europskih skutera, nismo si mogli pomoći, a da se ne priupitamo sami što se može učiniti po pitanju bolje sigurnosti. 


Početkom svibnja ove godine uzeli smo na testiranje jedan 4T skuter u cjenovnom rangu do 8.000 kn koji je loša kopija Peugeotovog Jet-forcea, od 50 ccm. Do sada smo s njim napravili oko 2000 km, i moramo priznati da nije stvarao baš nikakve probleme. 


Primijetili smo probleme s tvorničkim gumama koje gube svoje perfomanse po toplom vremenu. Umjesto da se počnu lijepiti za vrući asfalt, svojstva im se mijenjaju te postaju plastične i znaju proklizavati. 


To može biti iznimno opasno! Još jedan nedostatak su zaista slabije kočnice, u koje se nikako ne bismo pouzdali u kriznoj situaciji, osim ako vozač nije pripravan.
Od daljnjih možda malo manje bitnih mana su i amortizeri, koji su za naše ceste malo premekani. Kada prelazite preko rupa ili tračnica uvijek imate osjećaj da će nešto puknuti ili se raspasti.

Nema mjesta strahu, jer se to neće dogoditi. I s vremenom počnete primjećivati gdje se štedjelo na materijalima.
Kako smo već nekoliko puta gotovo pali i napravili nepotrebnu materijalnu štetu, počeli smo tražiti informacije na internetu - što se može napraviti po pitanju tih osnova. 

Naišli smo na dosta problema jer našeg 'kineza' nema nigdje na internetu, ni na jednom forumu. Nismo mogli naći baš nikakve podatke osim kolika mu je nabavna cijena i u kojim bojama ga se može nabaviti. 


Zaputili smo se na Zapadni kolodvor i pitali određene ljude, koji se bave dijelovima i opremom za skutere, koje bi nam gume preporučili. Mrko su nas pogledali i doslovno nas uputili van iz prodavaonice jer oni rade samo s europskim skuterima, i nemaju gume za 'kineze'. Iskreno, svašta se očekivalo no ovakav splet događaja ni u snu.

 Jednostavno smo se osjetili kao manje vrijedni ili prljavi budući da vozimo 'kineza'. 


Daljnjim njuškanjem rezultati su bili poražavajući i već kad smo odustali, slučajno smo došli u kontakt s jednim zadovoljnim vlasnikom kineskog skutera. Kaže kako je promijenio sve što ga je mučilo na skuteru te da sada ima skuter od 9.000 kn koji može konkurirati dvostruko skupljim. Kad smo ga priupitali gdje se može sve to pogledati, uputio nas je na Savsku 164 kod Kinez Gurua, kako ga u šali zovu poznanici. 

Tamo smo upoznali gospodina Karla Jakuša koji se bavi dorađivanjem kineskih skutera. Kaže kako ljudi znaju slučajno doći i požaliti mu se da nema nikakvih informacija o njihovu skuteru - smije li se išta promijeniti, može li se uopće 'kinez' doraditi, što se smije dirati, koliko mašina može izdržati i još bezbroj sitnica. 

'Sve je moguće, ljude savjetujem besplatno, što i kako se može poboljšati za njihovu vlastitu sigurnost. U principu, najveći trošak je do 1000 kn, a u toj cijeni i ovakvi 'kinezi' postaju konkurentni europskima po pitanju sigurnosti na cesti. 

Doradim i promijenim neke osnovne komponente njihove jeftinoće. A ljudi dobivaju zaista bolji skuter po svim dinamičkim svojstvima, a kao osnovu ističem sigurnost', kaže gospodin Jakuš. 


Naravno, da smo se odlučili za tu malu investiciju i zaista, skuterom se bolje upravlja, bolje koči, i sam osjećaj sigurnosti za upravljačem iz temelja se promijenio.
I na kraju - ako ste relativno zadovoljan vlasnik kineskog skutera, moguće ga je doraditi za neznatan iznos, a da se više ne osjećate kao inferiorniji vozač u prometu zbog svojeg jeftinog prometala.

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi
DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati
divider

Još vijesti
divider

Prati nas na Instagramu!
[HR&AD] DONACIJA za DŽEMPER 🔜🔜❤🖤

Tijekom ovog tjedna moći ćete krenuti u božićnu nabavku naših RBNDŽ kroz našu aktivaciju DONACIJA za DŽEMPER. ⚽

Kako funkcionira DONACIJA za DŽEMPER?
1️⃣ Na micrositeu koji ćemo uskoro objaviti odabereš RBNDŽ koji želiš pokloniti sebi ili nekom od svojih najbližih. 
2️⃣ Ubrzo nakon odabira i ispunjavanja podataka za dostavu na mail ti stižu ti podaci i 2D bar kod za uplatu minimalnog iznosa donacije. 
3️⃣ Minimalni iznos donacije za jedan džemper je 50€, ali ako želiš, slobodno možeš promijeniti iznos u veći.
4️⃣ Prilikom skeniranja 2D bar koda popuniti će ti se svi potrebni podaci. Molimo te da dodano u OPIS PLAĆANJA upišeš svoje ime i prezime, adresu te kontakt broj kako bismo lakše evidentirali uplatu s tvojim zahtjevom za džemper.
5️⃣ Kad donacija bude registrirana na računu humanitarne akcije Udruge Kamenčići šaljemo ti odabrani džemper. 

Dodatno: Ako te ne zanimaju RBNDŽ, niti te zanimaju dresovi na aukciji, a ipak želiš pomoći, pripremili smo i 2D barkod/QR kod koji skeniraš internet bankarstvom i na taj način možeš donirati 5€ za Kamenčiće. Ako želiš, donaciju slobodno povećaš. ❤‍🔥

Hvala ti što si dio zajednice koja ponosno ističe poruku: I MI POMAŽEMO KAMENČIĆIMA! ❤
U današnjem podcastu će UPU ekipa biti poprilično raznovrsna, za razliku od Matea u poziranju. 🤣 

Gledamo se od 21 na našem portalu. 🎬🔜❤️

Osim toga moramo priznati da popularni Puki ima lice i staturu baš za igrača Slaven Belupa (što možeš vidjeti na slici 2). Slažeš se? ✅️/❌️
KRAJ! Hrvatska je izgubila u Sarajevu, BiH košarkaši su slavili sa čak 20 razlike!

Više o utakmici > https://bit.ly/3Z6JYIp

Cropix/Antonio Balic
Uh, ovo ne izgleda dobro. BiH ima čak 20 razlike protiv Hrvatske uoči posljednje četvrtine...

Više o utakmici > https://bit.ly/3Z6JYIp

Cropix/Antonio Balic